Δευτέρα, 14 Απριλίου 2008

Αρχιμουσικός και μέλος της ευρωπαϊκής Ακαδημίας στα 32 του

Μόλις που έκλεισε τα 32 χρόνια του κι όμως ανακηρύχθηκε ήδη μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών. Το νεαρότερο μέλος του κορυφαίου ευρωπαϊκού πνευματικού ιδρύματος είναι ταυτόχρονα και ο μοναδικός Κύπριος σε αυτό.

Ο αρχιμουσικός και σολίστ Νότης Γεωργίου εξελέγη ενεργό μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας, στα 1.200 μέλη της οποίας, σημειωτέον, περιλαμβάνονται 25 νομπελίστες. Τιμήθηκε από την ολομέλειά της σε επίσημη τελετή στις 8 Μαρτίου, στο Σάλτσμπουργκ.

Ο Νότης Γεωργίου γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1976 και σήμερα είναι αρχιμουσικός της Συμφωνικής Ορχήστρας της Βουδαπέστης, μίας από τις κοιτίδες της ευρωπαϊκής κλασικής μουσικής.

«Μεγάλωσα αντικρίζοντας καθημερινά τον κατεχόμενο Πενταδάκτυλο», λέει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Νότης Γεωργίου. «Κι αν η πρώτη μου αντίδραση, μετά την εκλογή μου, σχετιζόταν με το γεγονός ότι είμαι τόσο νέος, τώρα θέλω να την εκλάβω ως μια έμμεση μορφή υπενθύμισης του προβλήματος της πατρίδας μου, του Κυπριακού».

Η διαδρομή του έως την καταξίωση
Η σχέση του 32χρονου αρχιμουσικού με την κλασική μουσική ξεκίνησε από πολύ νωρίς. «Γεννήθηκα στη Λευκωσία 2 χρόνια μετά την εισβολή. Ο πατέρας μου είναι Κύπριος και η μητέρα μου κατάγεται από τον Οπούντα Λοκρίδος. Παρά τους δύσκολους χρόνους και παρά το ότι οι γονείς μου δεν είχαν σχέση με τη μουσική, αφού ο πατέρας μου ήταν κτηνίατρος και η μητέρα μου φιλόλογος, μερίμνησαν ώστε να λάβω στο καλύτερο δυνατόν επίπεδο μουσική παιδεία», μας λέει.

«Εξάλλου η Κύπρος δεν προσέφερε τότε ούτε συχνές ούτε και αξιόλογες μουσικές εκδηλώσεις. Δισκοθήκη δεν υπήρχε, ούτε μουσική βιβλιοθήκη. Ετσι για μένα οι μουσικοί ήταν κατά κάποιον τρόπο οι συνθέτες μόνο. Αυτό είχε και θετικά αποτελέσματα: γνώρισα τα έργα από τα μουσικά κείμενα και όχι από συναυλίες ή δίσκους».

Σε ηλικία 17 ετών ο Νότης Γεωργίου επέλεξε τη Βουδαπέστη για να προχωρήσει τις μουσικές σπουδές του. «Η επιλογή μου αυτή βασίστηκε κυρίως στην παράδοση που έχει να επιδείξει αυτή η πόλη. Οι καθηγητές είναι παράλληλα ενεργοί και διακεκριμένοι ερμηνευτές ή συνθέτες, ενώ στη Βουδαπέστη έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθούμε εμφανίσεις κορυφαίων μουσικών απ όλο τον κόσμο».

Πρωτοετής φοιτητής ακόμη κέρδισε τον Πανουγγρικό Διαγωνισμό Κιθάρας, ενώ μόλις στο δεύτερο έτος των σπουδών του ο Νότης Γεωργίου διηύθυνε πρώτη φορά τη Συμφωνική Ορχήστρα Βουδαπέστης, όπου και εργάζεται από το 2006.

Κλάρα Γενιτσαριώτη / Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Ελληνικά Ιστολόγια

Ενδιαφέροντα Blogs / Sites

ο Σκουπιδιάρης Πεντάεδρον  aw2
Αρχιπέλαγο ΥΣΕΕ Δωδεκάθεον Έλληνες Εθνικοί του Καναδά Πολυτονικό